ایده های کوچک طراحی آشپزخانه کلبه

آشپزخانه روستایی

الهام بخش طراحی، برای خانه های روستایی و ویلایی

ایده های طراحی آشپزخانه کلبه – الهام بخش طراحی فضاهای خانگی

آشپزخانه به سبک کلبه چیست؟

آشپزخانه های کوچک کلبه ای پر از ویژگی های اصلی ارزشمند است ، اعم از کف سنگ تاج سنگی ، تیرهای سقفی چوبی، سنگ تراش و….
این جزئیات ، جذابیت و احساس بی نظیر آشپزخانه های کلبه ای را به آنها می بخشد.
هنگامی که به ایده های طراحی آشپزخانه کلبه فکر می کنید ، مهم است که در نظر داشته باشید که چگونه این ویژگی های درخشان و در عین حال کاربردی را به صورت دلپذیر در فضا ایجاد کنید.

این ویژگی های برجسته ، همراه با نسبت های عجیب و غریب ، ترکیبی از مبلمان چوبی روستایی و کلکسیون های عجیب و غریب است که آشپزخانه های کلبه را به چنین فضاهای دنج تبدیل می کند.با این حال ، فضای کوچک و سقف کوتاه آنها می تواند موانعی دشوار ، برای یک طراحی عالی باشد.اما فقط به دلیل کوچک بودن فضا، شما مجبور نیستید که از نظر عملی محدود شوید.

برای کمک به الهام بخشیدن به طراحی آشپزخانه کلبه کوچک شما ، ما نکات مهمی، از انتخاب کابینت گرفته تا رنگ دیوار ، و همچنین برخی توصیه های مفید متخصصان را به اشتراک گذاشته ایم.
ما نشان می دهیم که چگونه یک اتاق روستایی پر از ایده های طراحی آشپزخانه کلبه ، در عین کاربردی بودن و زیبایی، برای ذخیره سازی عالی هستند.

سبک آشپزخانه کلبه یعنی چه؟

سبک کلبه ، ظاهری گرم ، خانگی ، جمع و جور و مهم ، پر از عجیب و غریب است. البته ، نسبت کوچک و زاویه نامنظم آشپزخانه های کلبه نیز می تواند چالش های منحصر به فردی را به همراه داشته باشد ، اما نیازی به عصبانیت نیست ، زیرا کوچک هنوز هم می تواند زیبا باشد.

 هلن پارکر ، مدیر خلاق Devol  می گوید:

“یک آشپزخانه کلبه کوچک است ، بنابراین هر آنچه را که در آن قرار می دهید باید بسیار دقیق انتخاب شود . جایی برای وسایل تند و زننده یا قابلمه ها و قابلمه های نسنجیده وجود ندارد.” 

شما فضای زیادی ندارید ، بنابراین هر تصویر و سطحی را تا آنجا که می توانید زیبا جلوه دهید ، برای انتخاب چیزهایی کاملاً عالی و زیبا هزینه کنید. هرگز به “خوب” در یک کلبه بسنده نکنید ، در نهایت ظاهری نامناسب و کثیف به نظر می رسد. ‘ 

آشپزخانه جمع و جور خود را به یک فضای سازمان یافته و هوشمند تبدیل کنید

این که آیا شما در یک کلبه کلاسیک در کشور زندگی می کنید و به دنبال ایده های آشپزخانه کلبه برای تکمیل آن هستید ، یا به سادگی عاشق ظاهر کلبه هستید ، ما موارد کلیدی را که باید در نظر بگیریم ، و همچنین الهام بخش و مشاوره تخصصی از نام های بزرگ را گردآوری کرده ایم. در طراحی آشپزخانه برای کمک به برنامه ریزی داخلی شما.

از چیدمان ، محل نگهداری و مواد گرفته تا نور ، رنگ دیوارها و روش های درمان پنجره ، موارد زیادی وجود دارد که باید هنگام ایجاد یک فضای مناسب دنج و روستایی در نظر بگیرید ، اما شاید بهترین مکان برای شروع ، در نظر گرفتن آنچه دارید است. 

اکنون که می دانید سبک آشپزخانه کلبه در مورد مواد طبیعی ، قطعات کاملاً نظیر یافته و ویژگی های اصلی معماری است ، نگاهی به ایده های مورد علاقه ما بیندازید:

1_استفاده از کابینت پایه

هلن پارکر می گوید: “آشپزخانه های روستایی کوچک معمولاً سقف کوتاه دارند ، بنابراین به حداقل رساندن شلوغی، کلیدی ترین آنها برای احساس جادار بودن و کارکردن آسان است.” 

یکی از راه های دستیابی به این هدف ، ذخیره سازی توسط کابینت پایه است زیرا به شما امکان می دهد دیوارها را باز و روشن نگه دارید به علاوه می توانید از سنگ تراش و تیرهای چوبی استفاده کنید.

2_ایجاد یک بوم خالی

همانطور که آدریان برگمن ، طراح ارشد می گوید: سفید نگه داشتن دیوارها و کابینت ها ،یک اصل درخشان برای به نمایش گذاشتن قطعات قدیمی است که به آشپزخانه های کلبه جذابیت بی نظیری می بخشد . 

“با یک پالت تمیز و سبک می توانید لایه ای را با ترکیبی از وسایل آشپزی بعنوان دکوراسیون داخلی ایجاد کنید … به کمدهای طرح گل ، میزهای آشپزخانه ، صندلی های پنجره ، قفسه های باز و قفسه های قابلمه فکر کنید.
کار را با استفاده از دستگیره ها خرده ریزهای شخصی تمام کنید تا جذابیت بیشتری داشته باشید. ‘

3_ کابینت های به سبک SHAKER برای یک احساس بی انتها

نام Shaker از Shakers گرفته شده است – فرقه ای مسیحی که در اواخر قرن هجدهم در آمریکا ساکن شد – طراحی Shaker از سادگی ، صداقت و کیفیت حمایت می کرد که امروزه بسیار محبوب است. طراحی آشپزخانه به سبک Shaker با خطوط مستقیم ساده و درهای قاب دار ، مکمل هر آشپزخانه ای ، هرچند کوچک می باشد.  یک رنگ روشن ، همانطور که در این آشپزخانه نشان داده شده ، با گرفتن نشانه از طبیعت ،  مکمل محیط روستایی یک آشپزخانه کلبه ای کوچک و رنگ های گرم چوب طبیعی است.

همانطور که هر صاحب کلبه می داند ، به ندرت می توان یک خط مستقیم پیدا کرد ، با توجه به این نکته ، کابینت سفارشی اغلب بهترین راه حل برای استفاده بیشتر از فضاهای ناجور است. طراحی ساده و متقارن کابینت کلاسیک به سبک Shaker به زیبایی ویژگی های معماری روستایی را تکمیل می کند. 

کابینت به سبک SHAKER چوب واقعی را انتخاب کنید

4_ حفظ ویژگی های اصلی با راه حل های طراحی سفارشی

آشپزخانه های کلبه ای کوچک دارای ویژگی های اصلی زیبایی هستند ، اما این موارد می تواند باعث ایجاد موارد طراحی شود. تماس با یک طراح آشپزخانه حرفه ای که می تواند راه حل های طراحی سفارشی را برای فضای شما ایجاد کند ، مکانی عالی برای شروع است. 

یک شکل ساده و منظم را فراهم می کند که در فضاهای کوچک مهم است که باعث می شود یک کلبه خانگی را احساس کنید.

5_کابینت های دیواری لعاب دار

در آشپزخانه های کلبه ای کوچک ، فضا مناسب است ، بنابراین مهم است که فضای ذخیره سازی زیادی را در نظر بگیرید. آدریان برگمن ، طراح ارشد آشپزخانه های انگلیسی استاندارد پیشنهاد می کند: “از کمدهای دیواری لعاب دار استفاده کنید تا احساس تحمل کمتری داشته باشند .فضای داخلی کمدهای دیواری لعاب دار را به رنگ دیگری رنگ کنید تا چشم را به پشت بکشید.” 

6_ حفظ نمایش ویژگی های دوره روستایی

آشپزخانه های کلبه دارای ویژگی های دوره ای مطلوبی هستند ، بنابراین مطمئن شوید که طراحی شما از آنها نهایت استفاده را می کند.

 به جای پنهان کردن دیوارهای آجری یا سنگی با کابینت ، سعی کنید قفسه های دیواری ساده ای را انتخاب کنید که به شما اجازه می دهد تاریخچه ملک شما درخشان شود. کابینت ها و نمای پشتی که از چوب اصلاح شده ایجاد می شود ، ظاهر فرانسوی را بهتر نشان می دهد.

7_ رنگ کابینت های دیواری متناسب با دیوارها

اگر تصمیم دارید سراغ کابینت های دیواری لعاب دار بروید ، برای بزرگتر نشان داده شدن آشپزخانه های کلبه ای بزرگ ، رنگ آمیزی فضای داخلی کابینت ها را به همان رنگ دیوارها درآورید . 

“این آشپزخانه متناسب با یک خانواده شش نفره بود که برای در اختیار داشتن فضای ذخیره سازی زیاد مورد نیاز بود ، ما فضای اضافی اتاق را با رنگ آمیزی کابینت های دیواری همان سایه دیوار پوشانده ایم تا از سقف های بلند به طور موثر استفاده شود.”

این آشپزخانه در Farrow & Ball’s Chappell Green رنگ آمیزی شده است که رنگی درخشان برای تکمیل رنگ های گرم عسلی چوب و سنگ طبیعی در کلبه های کوچک است. رنگ آمیزی درها ، قاب درها و …به همان رنگ نیز به فضا کمک می کند که حتی در صورت استفاده از سایه تیره ، بزرگتر و یکپارچه تر شود.

8_ استفاده از رنگ های خنثی گرم برای ایجاد توهم در فضا

رنگ آمیزی دیوارها و کابینت ها در سایه خنثی راهی برای حفظ احساس کم نور و روشن فضاها است. سالهاست که رنگهای خاکستری و خنک تر از محبوبیت بالایی برخوردار هستند ، اما برای ایجاد احساس راحتی در فضاها ، همانطور که یک آشپزخانه کلبه ای کوچک باید چنین باشد ، ارزش آن را دارد که از خنثی های گرمتر استفاده کنید. 

9_ایجاد احساس دنجی با رنگ های گرم دیوار

آشپزخانه های کلبه کاملاً درگیر گرفتن فضایی دنج است و رنگ دیوار می تواند تأثیر زیادی در شکل ، احساس و جو یک فضا داشته باشد.
این آشپزخانه Real Shaker با کابینت هایی که در سایه مایل به کتان رنگ شده است ، گرم و پذیرایی می شود ، در حالی که کابینت های دیواری بلند و سنگ مرمر نیز به روشن و ساده جلوه دادن همه چیز کمک می کنند.
یا در این تصویر سنگ آهک نارنجی با رنگ و بوی ظریف طبیعی و بافت خالص نرم ، احساس شادمانی گرم را به این آشپزخانه کلبه منتقل می کند بدون اینکه خشن باشد.

کابینت چوب واقعی برای سال ها استقامت زیادی خواهد داشت ، و با نمایش طبیعی دانه های زیبا باقی می ماند ، همچنین یک حس زیبا و جذاب روستایی ایجاد می کند ، کاملاً مناسب یک کلبه روستایی…

 همانطور که این آشپزخانه کلبه کوچک اثبات می کند.  برای بهتر جلوه دادن به مراقبت و نگهداری نیاز دارد ، اما مطمئناً ارزشش را دارد. 

10_ ایجاد احساس خوشامدگویی با میز و صندلی های الوار روستایی

آشپزخانه های کلبه بسیار بیشتر از مکان هایی برای تهیه غذا هستند ، آنها واقعاً قلب خانه هستند و یک میز آشپزخانه پرنعمت برای ایجاد آن کانون عالی اجتماعی و احساس کلبه خانگی ضروری است ، همانطور که هلن پارکر ، مدیر خلاق توضیح می دهد. 

جذابیت آشپزخانه های کلبه ای اغلب مخلوط دمدمی مزاج و التقاطی آنها از قدیمی و جدید است زیرا این احساس فضای دنج و استقبال می کند. میز و صندلی های آشپزخانه پرنعمت یک امر ضروری است. همه کلبه ها به مکانی برای گپ زدن و نوشیدن چای و گلدان وحشی همه جا احتیاج دارند.

11_ انتخاب یک میز کار آشپزخانه چوبی واقعی

دانه های زیبای چوب و متفاوت از الوار واقعی ، مکمل کاملی برای ویژگیهای معمولی فرسوده یک آشپزخانه کلبه است. آدریان برگمن ، طراح ارشد در British Standard by Plain English ، با فاش کردن نکات کلیدی خود برای ایجاد یک آشپزخانه کلبه ، می گوید: 

پیشنهاد می کنیم کمد ها را با یک میز کار چوبی روستیک جفت کنید تا گرما و بافت به آن اضافه شود.  چوب به روغن کاری دوره ای احتیاج دارد ، اما اثر آن زیبا است و میز کار آزمایش زمان را تحمل می کند.

12_میز کار خود را عمیق تر کنید

یکی دیگر از موارد کلیدی که باید در هنگام طراحی یک آشپزخانه کلبه ای کوچک که فضای آن تنگ است ، باید در نظر گرفت “افزایش عمق سطح کار برای جبران فضای محدود دیوارها” ست.

“لوازم کوچکتر می توانند میز کار را به هم ریخته و بنابراین این یک راه حل آسان برای مقابله با این مسئله است. مراقب باشید خیلی عمیق نشوید زیرا ممکن است دسترسی به کمدهای دیواری خود دشوار باشد .

13_ مبلمان مستقل را در طراحی آشپزخانه کلبه نظر بگیرید

وقتی فضا در سطح بالایی قرار دارد ، همانطور که معمولاً در آشپزخانه های کوچک کلبه ای وجود دارد ، بهتر است برخی از قطعات مستقل را برای ایجاد انعطاف پذیری در چیدمان آشپزخانه خود در نظر بگیرید. همانطور که در تصویر مشاهده می کنید ، یک جزیره آشپزخانه متحرک یا بلوک قصابی یا یک میز کوچک را انتخاب کنید ، که فضای اضافی را ایجاد می کند اما اگر می خواهید فضای مهمان را ایجاد کنید ، می توانید به راحتی به کنار اتاق منتقل شوید.

14_ عامل در ذخیره سازی فراوان 

“ذخیره سازی موثر یک روش ساده دیگر برای ایجاد یک آشپزخانه شاد و خانگی است.” نرین واچر ، طراح آشپزخانه توضیح می دهد . “با احتساب یک تکه مبلمان ، مانند کابینت ، یا جاروبرقی ، می توانید آشپزخانه خود را کاملاً تغییر شکل دهید ، با ایجاد فضای بیشتر و دور نگه داشتن شلوغی و چشم انداز.” 

مبلمان مستقل برای ما بسیار مفید است ، زیرا فضای قفسه بندی و کشو را فراهم می کند ، و همچنین مقدار کمی از سطح کار را فراهم می کند. ‘

– یک حس نظم ایجاد کنید که به شما امکان می دهد با خیالی راحت غذا درست کنید

15_با رنگ آمیزی کابینت ها با رنگی زنده ، تأثیر خود را ایجاد کنید

اگر شما به اندازه کافی خوش شانس هستید که در آشپزخانه کلبه کوچک خود ، مانند این آشپزخانه ، نور طبیعی زیادی داشته باشید ، پس می توانید با کمد و کابینت از رنگ مطمئن باشید. این سبز پر جنب و جوش یک لرزش بازی را به یک طرح کلاسیک لرزان می بخشد.

16_چند قلاب دیواری نصب کنید

قلاب های دیواری در صورت محدود بودن فضای کابینت پایه ، سطوح را بهم ریخته و برای تابه های آویز ، وسایل ضروری آشپزخانه و منسوجات کمک می کنند. با این حال آنها همچنین به ایجاد احساس دلباخته ای که همه ما عاشق یک آشپزخانه کلبه کوچک هستیم کمک می کند ، انتخاب قلاب های دیواری برجسته به شما کمک می کند پس از مخلوطی از قدیمی و جدید این نوع را ایجاد کنید. 

17_انتخاب رنگ برای تکمیل ویژگی های اصلی

هنگامی که نوبت به انتخاب رنگ برای آشپزخانه کلبه ای کوچک می رسد Mottershead ، مدیر خلاق Little Greene توصیه می کند: رنگ ها را در پالت خود قرار دهید تا سبکی را که می خواهید دنبال کنید ترسیم کنید.  رنگ یک روش خارق العاده برای برجسته سازی این ویژگی ها یا روشن شدن گوشه های تاریک است. “

18_یک خشک کن قرقره اضافه کنید

وقتی فضا محدود است ، استفاده از هر اینچ مهم است. آویختن خشک کن قرقره از سقف یک روش عالی برای خشک کردن لباس است .اما قلاب به آن اضافه کنید . همچنین می تواند به عنوان مکانی برای تحویل گلدان ها و ظروف ، در واقع ، هر چیزی دو برابر شود! یک منظره معمول قبل از روزهای خشک کردن لباسشویی ، یک خدمتکار قرقره ای به آشپزخانه کلبه کوچک شما احساسی دنج و عالی می بخشد. 

19_قفسه های بلند را برای نمایش چیزهای جمع آوری اضافه کنید 

در آشپزخانه های کلبه ای کوچک باید از هر گوشه و کنار استفاده کنید. غالباً نقطه کانونی یک آشپزخانه کلبه ای کوچک ، قفسه دیواری و به نمایش گذاشتن ظرف های سرامیکی است که فضای شما را بسیار عجیب و دلپذیر نشان می دهد. 

یک قطعه نمادین و کاربردی که در طول قرن ها آشپزخانه ها را مبله کرده است ، یک کمد چوبی کلاسیک پایه اصلی آشپزخانه کلبه است. این فضای مناسب برای نمایش آن یافته های ارزشمند بروکانت و سرامیک های برجسته ارائه می دهد ، اما همچنین احساس خوشایندی به شما می بخشد. 

هلن پارکر نشان می دهد ، “قفسه هایی با کاسه های ظروف چینی فرانسوی ، کتاب و ظروف شیشه ای مفید ، بهترین راه برای ایجاد احساس خانه ای است که چیزی فراتر از شیک ، اما نشانه ای از یک زندگی خوش گذران است.”

20_ ایجاد یک تمرکز مرکزی گرم با یک اجاق گاز سنتی در آشپزخانه کلبه

قرن ها در قلب خانه ، اجاق گاز نه تنها برای پخت و پز استفاده می شد ، بلکه کل خانه را گرم می کرد. با حرارت تابشی مداوم ، بسیاری از آهن و چدن به عنوان بهترین فر برای پخت و پز سنتی در خانه استقبال می کنند. 

این مکان عالی برای استراحت در صندلی گهواره ای با کتاب خوب ، آویختن لباس های خشک شده در بالای خشک کن قرقره است. متناوباً ، اجاق گازهای الکتریکی مدرن زیادی با ظاهر زیبای سنتی اما با افزایش کنترل و عملکرد در دسترس هستند.

21_ منسوجات مفید را معرفی کنید

منسوجات با کیفیت بالا چه با گلهای چوبی ، گلهای کلاسیک یا نشانه ای از پارچه های فرانسوی زیبا ، تضمین می کنند که به یک آشپزخانه کلبه احساس خوشایندی می دهند. پرده های پارچه ای زیبا یک روش درخشان برای پنهان کردن کالاهای سفید است و یک سفره گلدار مطمئنا احساس کشور مفید را ایجاد می کند. 

در صورتی که این نوشته را پسندیدید با دوستان خود به اشتراک بگذارید.

Pinterest
WhatsApp
Telegram
Email
Print

آخرین نوشته ها

آخرین نمونه کارها

لیست قیمتهای طراحی

تعرفه طراحی داخلی

آشپزخانه مدرن

480,000 تومان

تعرفه طراحی داخلی

آشپزخانه کلاسیک

680,000 تومان

تعرفه طراحی داخلی

کمد و دکور مدرن

380,000 تومان

تعرفه طراحی داخلی

کمد و دکور کلاسیک

480,000 تومان

تعرفه طراحی داخلی

سایر طراحی ها

بر اساس متراژ براورد می شود.

ثبت سفارش طراحی

جهت دریافت اطلاعات بیشتر از مجموعه plannerce و ثبت سفارش طراحی دو بعدی ، سه بعدی و محاسبات سازه روی لینک زیر کلیک کنید:

ثبت سفارش

ثبت سفارش طراحی​

جهت دریافت اطلاعات بیشتر از مجموعه MDFPLAN و ثبت سفارش طراحی دو بعدی ، سه بعدی و محاسبات سازه روی لینک زیر کلیک کنید: