راهنمای طراحی و دیزاین منزل

آیا دکوراسیون جزو دیزاین منزل محسوب می شود؟ چرا کابینت ام دی اف برای دکوراسیون جذاب تر است؟ طراحی داخلی و نمای ساختمان را چطور به بهترین نحو دیزاین کنیم؟ بهترین مدل برای چیدمان کابینت آشپزخانه کدام است؟ آیا کمد دیواری جزو چیدمان های کلاسیک محسوب می شود؟ یک طراح چطور با استفاده از 3dmax می تواند یک دیزاین مدرن به ما ارائه دهد؟ چطور بهترین طراح را برای دکوراسیون خانه مان پیدا کنیم؟ هزینه دیزاین منزل چقدر است؟ و سوالات دیگر درباره دکوراسیون داخلی منزل که در ادامه با هم مورد بررسی قرار می دهیم. با ما همراه باشید.

مفهوم دکوراسیون

در فرهنگ لغت دکوراسیون به معنای آرایش ، چیدمان و آراستگی می باشد. که در اصل ریشه فرانسوی دارد.
وقتی صحبت از دکوراسیون داخلی است، منظور نحوه دیزاین و قرار دادن وسایل در محیط داخلی یک فضا است که می تواند فضای داخلی منزل یا محیط های غیرمسکونی مثل محیط های اداری یا تجاری باشد.
بر خلاف آنچه که به نظر می رسد طراحی داخلی کار چندان ساده ای نیست. رعایت اصول طراحی داخلی باعث می شود که بهترین استفاده از فضای منزل یا محیط داخلی خود داشته باشید. این امر مخصوصا در آپارتمانهای کوچک امروزی ، اهمیت ویژه ای پیدا می کند. به همین منظور بهتر است برای طراحی فضای خود از یک کارشناس کمک بگیرید.

چطور یک طراح خوب برای دیزاین منزلمان پیدا کنیم؟

برای اینکه بتوانید یک طراح خوب را برای خود انتخاب کنید باید حتما از وی نمونه کار بخواهید. نمونه کارهایی که برای دیزاین و معماری سایر خانه ها انجام داده است. داشتن نمونه کار از اهمیت بالایی برخوردار است. در واقع می توان گفت با همین نمونه کار است که می شود بر روی کار طراح نظر داد. همچنین قبل از شروع به کار حتما از طراح خوب بخواهید دیزاینی که می خواهد بر روی خانه شما پیاده سازی کند طرح مورد نظر را بر روی یکی از نرم افزارهای دیزاین و طراحی پیاده سازی کند. اینگونه شما می توانید قبل از اینکه هر اتفاقی برای خانه شما بیفتد در طراحی آن بیشتر نظر دهید. با این کار طراحی داخلی خانه شما بیشتر به چیزی که می خواهید نزدیک تر می شود. اما هزینه دکوراسیون داخلی خانه به عواملی بسیار زیادی بستگی دارد. از جمله مواد و وسایلی که در طراحی استفاده شده است. اگر شما بخواهید از جنس مرغوب استفاده کنید طبیعتا باید هزینه بیشتری نیز پرداخت کنید.

مجموعه ام دی اف پلن می تواند در این زمینه به شما کمک کند. می توانید نمونه کارهای طراحی داخلی ما را مشاهده کنید.

ترفندهای دیزاین داخلی منزل

اولین سوالی که در چیدمان دکوراسیون مطرح می شود این است که چطور می خواهید زندگی کنید؟ آیا سبک سنتی و کلاسیک را برای منزل خود می پسندید یا مدرن؟ یک فضای رسمی را ترجیح می دهید یا چیدمانی پر از آرامش؟ نگران نباشید! افراد زیادی قبل از شما دست به دیزاین منزل خود زده اند و با مشاهده نمونه کار آنها می توانید برای دکوراسیون مورد پسند خود ایده بگیرید.
برای داشتن بهترین دیزاین باید فاکتور های مختلفی را مد نظر قرار دهید که چند مورد از آنها را با هم بررسی می کنیم:

  • انتخاب مبلمان مناسب

اولین و مهمترین فاکتور انتخاب مبلمان است. مبلمان را به گونه ای انتخاب کنید که با سبک طراحی شما همچنین رنگ دیوارها ، پرده ها و سایر جزئیات داخلی هماهنگی کامل داشته باد.

  • قاب عکس و تابلوهای هنری

فاکتور بعدی انتخاب قاب عکس و تابلوهای هنری متناسب است. برای ایجاد روحیه و القای روح زندگی به فضا از قاب عکس و تابلوهایی هماهنگ با سایر قسمتها استفاده کنید.

  • نورپردازی

از دیگر فاکتورهای مهم ، نورپردازی در دیزاین منزل است. برای ایجاد نور کافی در فضا می توانید از لوستر یا نورهای شاخه ای استفاده کنید.سعی کنید میزان نور در مکانهای مختلف متناسب با نیاز آن قسمت باشد. همچنین رنگ نور را متناسب با فضا ، حس و حال آن و سلیقه خود انتخاب کنید.

  • پارتیشن بندی فضا

این فاکتور بیشتر در خانه های ویلایی و بزرگ کاربرد دارد. بهتر است قسمتهای بزرگ را به قسمتهای کوچکتر و کاربردی تر تقسیم کنید. با استفاده از پارتیشن بندی این کار به راحتی انجام می شود.

  • رنگ آمیزی

از مهمترین فاکتورهای دیزاین منزل رنگ آمیزی است. بیشترین فضای داخلی که در دید هر مخاطب جلوه می کند دیوارها هستند. با انتخاب رنگ مناسب برای دیوارها به جذابیت فضا اضافه کنید . حتی می توانید محیط را بزرگتر جلوه دهید و نواقص آن را بپوشانید.

  • کف پوش

اگر کف پوشی متناسب با سبک دکوراسیون داخلی خود انتخاب کنید، تاپیر شگف انگیزی در فضای خانه خود ایجاد خواهید کنید.

  • کتابخانه ، شلف دیواری و گل های آپارتمانی

استفاده مناسب از این عناصر در چیدمان منزل علاوه بر زیبایی ، باعث ایجاد فضایی با طراوت و سرزنده در محیط خانه خواهد شد. علاوه بر آن در روحیه افراد تاثیر گذار خواهد بود .

اگر با ما در سایت MDFPLAN همرا باشید و مقالات مربوط به ایده های ساخت را پیگیری کنید شما را با ساخت المانهایی جالب و خاص برای فضای داخلی خانه یا محل کارتان آشنا می کنیم.

یکی از این موارد ایده ساخت نشیمن های پشت پنجره است.

در صورتی که این نوشته را پسندیدید با دوستان خود به اشتراک بگذارید.

Pinterest
WhatsApp
Telegram
Email
Print

آخرین نوشته ها

آخرین نمونه کارها

لیست قیمتهای طراحی

تعرفه طراحی داخلی

آشپزخانه مدرن

480,000 تومان

تعرفه طراحی داخلی

آشپزخانه کلاسیک

680,000 تومان

تعرفه طراحی داخلی

کمد و دکور مدرن

380,000 تومان

تعرفه طراحی داخلی

کمد و دکور کلاسیک

480,000 تومان

تعرفه طراحی داخلی

سایر طراحی ها

بر اساس متراژ براورد می شود.

ثبت سفارش طراحی

جهت دریافت اطلاعات بیشتر از مجموعه plannerce و ثبت سفارش طراحی دو بعدی ، سه بعدی و محاسبات سازه روی لینک زیر کلیک کنید:

ثبت سفارش

ثبت سفارش طراحی​

جهت دریافت اطلاعات بیشتر از مجموعه MDFPLAN و ثبت سفارش طراحی دو بعدی ، سه بعدی و محاسبات سازه روی لینک زیر کلیک کنید: