مبلمان و دکوراسیون به سبک مراکشی

دکوراسیون سبک مراکشی یک سبک غنی ، لوکس و عجیب و غریب است. این سبک که با رنگ های درخشان ، طرح های چشم نواز و مبلمان جذاب همراه است ، از طرح های مورد علاقه طراحان داخلی شده که به راحتی می توان دلیل آن را دانست.

اما سبک مراکشی چیست و چگونه می توانید آن را در خانه خود بگنجانید؟

ما برای کمک جهت طراحی مبلمان ، دکوراسیون و نکات تزئینات الهام گرفته از مراکش اینجا هستیم.

دکوراسیون سبک مراکشی چیست؟

سبک مراکشی چیزی فراتر از یک روند تزئین است. سبک مراکشی ریشه در طیف وسیعی از تأثیرات فرهنگی و مذهبی ، از جمله معماری موروثی و منظره طبیعی دارد. مراکش که یک کشور آفریقای شمالی است ، از شمال و جنوب با اسپانیا و صحرای غربی و از غرب و شرق با اقیانوس اطلس و دریای مدیترانه همسایه است. فرهنگ مراکشی که با تأثیرات بربری ، عربی و اروپایی متمایز است ، به دلیل طراحی های داخلی جسورانه ، پیچیده و نفیس شناخته شده است.
فضای داخلی سنتی مراکش اغلب با رنگ های روشن ، الگوهای چشم نواز و بافت های عجیب پر می شود. به دلیل التقاطی بودن سبک مراکشی ، گاهی اوقات آن را با سبک بوهمی اشتباه می گیرند .

تفاوت سبک بوهمیایی و سبک مراکشی:

خانه های بوهمیایی به گونه ای طراحی شده اند که از کنوانسیون ها رها شوند ، در حالی که خانه های مراکش به فرهنگ مراکش وفادار می مانند. این تفاوت کلیدی باعث می شود که خانه های دارای سبک مراکشی اغلب ظریف تر ظاهر شوند.

5 مرحله برای تسلط بر طراحی دکوراسیون سبک مراکشی

1- انواع رنگ ها ، الگوها و بافت ها را انتخاب کنید.

در طراحی داخلی مراکش می توانید طیف وسیعی از رنگهای پررنگ ، الگوها و بافت های زنده را پیدا کنید. خانه های مراکشی که تا حدودی تحت تأثیر طبیعت قرار گرفته اند ، از رنگ های زنده و رنگارنگ گرفته تا ظریف و ملایم.

برای دستیابی به نشاط یک خانه مراکشی ، رنگ را روی رنگ ، الگو را روی الگو و بافت را روی بافت قرار دهید. وسایل خود را مخلوط و مطابقت دهید. فرهنگ مراکشی را با شخصیت های خود ادغام کنید.

رنگ از مهم ترین گزینه های تزئینات مراکشی است ، زیرا از مناظر اطراف الهام می گیرد. از رنگ های آبی و سبز عمیق اقیانوس گرفته تا رنگ های غنی و اشباع شده در صحرا ، معمولاً از رنگ های شدید در این طرح ها استفاده می شود. برای بدست آوردن این ظاهر ، از ترکیب رنگ های قرمز ، آبی ، طلایی و بنفش استفاده کنید تا چشم را به خود جلب کند. برای ایجاد کنتراست ، این رنگ ها در پس زمینه های خنثی قرار می گیرند و فضا را فاخر نشان می دهند.

الگوها ، وطرح های برجسته و پیچیده ، همراه با رنگ استفاده می شوند تا علاقه بصری را افزایش دهند. انواع مختلفی از اشکال و طرح های حصیری را می توان در سبک مراکشی مشاهده کرد ، این الگوها وقتی با رنگ های گرم مراکشی ترکیب شوند ، به فضا روح می بخشند. هنگام طراحی خانه خود با الهام از مراکش ، باید الگوها را با هم ترکیب کنید وفضایی منسجم ایجاد کنید.
ترکیب بافت یکی از عناصر مهم این سبک است ، پرده ها و سایبان هایی که اغلب برای خلق فضایی گرم استفاده می شود و فانوس های فلزی آهنی نور محیط را فراهم می کنند. وسایل مخمل خواب دار با جزئیات تزئین شده فضای دلپذیری را ایجاد می کنند و کف خانه ها اغلب با فرش های عجیب و غریب و دستبافت پوشانده می شود.

ترکیبی از این عناصر – رنگ ، الگو و بافت – همه با هم ترکیب می شوند و عمق را در فضا ایجاد می کنند.

2- انتخاب مبلمان

خانه های الهام گرفته از مراکش نمونه ای جذاب از راحتی و لوکس بودن است. آنها با رنگ و الگو مشغول هستند ، بنابراین مبلمان ساده ساخته می شود تا کنتراست ایجاد کند و فضا را به هم ریخته نشان ندهد.

هنگام خرید مبلمان الهام گرفته از مراکش ، به دنبال مبل ها و میزهایی باشید که فاصله کمی از زمین داشته و از نظر طراحی ساده اما با جزئیات مهم سبک مراکشی باشند. این طراحی اجازه می دهد تا مکانی ارام برای فرار ازسختی های روز داشته باشید. چوب های تراشیده شده و تودوزی های مخمل خواب دار از مواد اصلی دکوراسیون داخلی مراکش هستند ، سایر وسایل دیگر با توجه به کارهای پیمایش آهن ، منبت کاری ، منبت کاری های تزئین شده و پارچه هایی با رنگ و بوی زیاد است.

برای ایجاد ظاهر مدرن مراکشی ، خانه خود را با مبلمان معاصر پر کنید و دکوراسیون مراکشی را اضافه کنید. نقش و نگارهای محبوب مراکشی را می توان روی بالش ها ، لامپ ها ، فرش ها ، آینه ها ، هنرهای دیواری و مبلمان به کار ببرید.

3- هنگام طراحی دکوراسیون سبک مراکشی ، روی جزییات و تزئینات مراکشی تمرکز کنید.

فانوس های مراکش را در آن بگنجانید. یکی از قابل تشخیص ترین عناصر سبک مراکشی ، این فانوس های با ظرافت است که از فلزاتی مانند برنج یا مس ساخته شده اند ، اما می توانند به عنوان یک وسیله تزئینی یا یک الگو ترکیب شوند.
از پارچه های رنگارنگ با بافت ها و طرح های پیچیده استفاده کنید. اینها می توانند فضا را با ظرافت طراحی خود پر کنند. برای جلوه ای برجسته ، پارچه های مجلل را از مبلمان ، قاب پنجره ها ، درها و حتی سقف دور کنید و بیشتر روی بالش ها و پتوها تمرکز کنید.
مطمئن شوید که چراغ کاملی را انتخاب کرده اید. روی سبک یا الگوی چراغ و سایه های که ایجاد میکند تمرکز کنید. به دنبال جزئیات پیچیده ، که با طناب تزئین شده و طرح های ملافه یا استفاده ازالگوهای چهار تایی در دکوراسیون باشید.
آینه اضافه کنید. آنها با انعکاس ماهرانه چراغ ها و افزودن تزئینات به دیوارها فضای داخلی مراکش را تقویت می کنند. به دنبال آینه هایی با تزئینات فرفورژه ، چوب های تراش خورده عمیق ، قاب های گنبدی شکل و تزئینات فلزی یا جواهرات باشید.
رایحه هایی را انتخاب کنید که ذهن را به بازارهای مراکش پیوند دهند.به طور مثال شمع هایی که سرشار از ادویه هایی مانند دارچین ، جوز هندی و زعفران هستند.

4- فضای خود را با قالی های الهام گرفته از مراکش فرش کنید.

فرشهای مراکشی از گذشته تا به امروز یکی از عناصر اصلی خانه های مراکش بوده است. این فرش ها نه تنها کفپوش بلکه به عنوان تشک ، نشیمن و پتو نیز طراحی می شوند. آنها با نماد پر شده اند که از قالی تا فرش متفاوت است.
این فرش ها در ایالات متحده و سراسر جهان محبوبیت بیشتری پیدا کرده اند ، زیرا طراحان داخلی و مسافران به سمت طرح های جسورانه تمایل دارند. به دلیل افزایش تقاضا و محبوبیت زیاد, این فرشها به عناصر رایج در هر سبک طراحی تبدیل شده اند.

این فرش ها به دلیل مدرن بودن ، در عین حال کلاسیک ، دنج و همه کاره شناخته شده اند. آنها با همه رنگها و الگوها بافته میشوند ، یک نوع هستند و می توانند یک اتاق را دور هم جمع کنند.

شما حتی می توانید فرش الهام گرفته از مراکش را روی فرش جوت یا گلیم های ساده استفاده کنید تا بیشتر از زیبایی و جذابیت بصری برخوردار شوید. تسلط بر روند لایه بندی فرش آسان است و فضای شما را فوق العاده نشان می دهد .

5- به پایان رساندن لمس ها برای فضا به سبک مراکشی

دکوراسیون سبک مراکشی به جزئیات توجه ویژه دارد. از وسایل روشنایی گرفته تا کاشی کاری. با افزودن آبنما به فضای زندگی ، روتختی های الهام گرفته از مراکش به اتاق خواب و فضای سبز زیاد در خانه ، جلوه نهایی را به دکوراسیون سبک مراکشی خانه خود اضافه کنید!

گیاهان آپارتمانی عجیب و غریب با برگهای بزرگ مانند درخت موز ، گیاهان مونسترا و درختان انجیر که سایه زیادی ایجاد می کنند اضافه کنید. آنها نه تنها فضای شما را با خلق و خوی مراکش روشن می کنند ، بلکه باعث تصفیه هوا می شوند! همچنین کاکتوس های گلدانی و ساکالنت ها (گیاهان گوشتی )را در اطراف خانه خود اضافه کنید .در آخر ، مطمئن شوید که گل های رز را نیز در آن قرار دهید. به این خاطر که مراکش به خاطر جشنواره سالانه گل سرخ خود شناخته میشود.

در صورتی که این نوشته را پسندیدید با دوستان خود به اشتراک بگذارید.

Pinterest
WhatsApp
Telegram
Email
Print

آخرین نوشته ها

آخرین نمونه کارها

لیست قیمتهای طراحی

تعرفه طراحی داخلی

آشپزخانه مدرن

480,000 تومان

تعرفه طراحی داخلی

آشپزخانه کلاسیک

680,000 تومان

تعرفه طراحی داخلی

کمد و دکور مدرن

380,000 تومان

تعرفه طراحی داخلی

کمد و دکور کلاسیک

480,000 تومان

تعرفه طراحی داخلی

سایر طراحی ها

بر اساس متراژ براورد می شود.

ثبت سفارش طراحی

جهت دریافت اطلاعات بیشتر از مجموعه plannerce و ثبت سفارش طراحی دو بعدی ، سه بعدی و محاسبات سازه روی لینک زیر کلیک کنید:

ثبت سفارش

ثبت سفارش طراحی​

جهت دریافت اطلاعات بیشتر از مجموعه MDFPLAN و ثبت سفارش طراحی دو بعدی ، سه بعدی و محاسبات سازه روی لینک زیر کلیک کنید: