انواع دستگیره کابینت آشپزخانه

دستگیره کابینت آشپزخانه

اکسسوری زیبای آشپزخانه

انتخاب دستگیره کابینت برای آشپزخانه از آخرین مراحل تکمیل کار می باشد که از اهمیت بسیاری برخوردار است.
علاوه بر زیبایی ، راحت باز و بسته شدن درب کابینت و کشو نیز جزء موارد موثر در انتخاب دستگیره می باشد.
دستگیره کابینت یکی از عناصر مهم در جلوه و زیبایی دادن به کابینت شماست ، که متناسب با سبک کابینت های خود باید انتخاب نمایید. با ما همراه باشید تا با انواع دستگیره کابینت آشنا شوید.

انوع دستگیره کابینت

  • دستگیره کابینت کلاسیک
  • دستگیره کابینت سرامیکی
  • دستگیره کابینت مدرن
  • دستگیره کمد کودک
  • دستگیره کابینت شاخه ای
  • دستگیره کابینت توکار
  • دستگیره کابینت متری

دستگیره کابینت کلاسیک:

کابینت های کلاسیک بر خلاف مدرن دارای طرح و نقش و نگار های متنوعی می باشند که برای این گونه کابینت ها بهتر است از دستگیره کابینت سرامیکی که دارای طرح و نمایی سنتی و زیبا است، انتخاب کنید. دستگیره های کلاسیک با توجه به گستردگی در تنوع در مدل ها و رنگ ها و اندازه های متفاوت و برای هر سلیقه ای عرضه شده اند. همه آن ها با طراحی بسیار زیبا و به روز و در رنگ های زیتونی، طلایی، سفید و طلایی، کروم و مات موجود هستند.

دستگیره کابینت مخفی یا شاخه ای:

یکی از پرطرفدارترین مدل دستگیره کابینت ،دستگیره کابینت مخفی می باشد.

انواع دستگیره کابینت شاخه ای:

دستگیره کابینت مخفی که به دستگیره کابینت شاخه ای معروف است یکی از مدل های مدرن و جدید انواع دستگیره کابینت محسوب می شود. دستگیره کابینت شاخه ای به شکلی طراحی شده است که با نصب بر روی کابینت انگار هیچ دستگیره ای بر بدنه درب کابینت نصب نیست و دستگیره کاملا از دید شما مخفی می باشد. لازم به ذکر است که دستگیره کابینت شاخه ای با کمک یک رابط مخصوص به بدنه کابینت متصل می شود. همان طور که ذکر شد دستگیره کابینت شاخه ای در مدل های مختلفی به شرح زیر تولید می شود.


دستگیره کابینت مخفی G

کاربرد اصلی این مدل از دستگیره برای درهای ریلی است. زیرا از لحاظ زیبایی برای کشو ها و غیره خیلی مورد تایید نمی باشد.


دستگیره کابینت مخفی L

در اکثر مواقع این مدل از دستگیره ها در کمد ها و کابینت های هوایی استفاده می شوند.


دستگیره کابینت مخفی U

به دلیل شکل ظاهری این مدل از دستگیره در کمد های زمینی و پایینی آشپزخانه استفاده می شود. معمولا این دستگیره ها روی بدنه نصب می شود و نه بر روی در.

انواع دستگیره کابینت مدرن

  • کابینت یکی از رکن های اصلی آشپزخانه است که تعیین کننده سبک و دکوراسیون آشپزخانه می باشد. مدرنیته به معنای استفاده از کمترین و حداقل ترین تزیینات است به همین دلیل کابینت مدرن نیز دارای طرحی بسیار ساده با خطوط صاف می باشد. دستگیره کابینت مدرن از قسمت های مهم یک کابینت می باشد که در انواع متفاوت طراحی شده است. دستگیره کابینت مدرن دارای طرحی ساده بوده که علاوه بر کاربردی که دارد باعث زیبایی بیشتر کابینت می شود. از انواع دستگیره کابینت مدرن می توان به موارد زیر اشاره کرد:
  • دستگیره کابینت خطی
  • دستگیره کابینت دکمه ای

دستگیره کابینت توکار


دستگیره کابینت توکار به شکلی طراحی شده است که داخل ام دی اف نصب می شود و تاثیر زیادی در زیبایی کابینت دارد. همچنین لازم به ذکر است که دستگیره کابینت توکار با اشکال مختلفی از قبیل گرد، مربع، مستطیل و … تولید می شود.

دستگیره کابینت سرامیکی

دستگیره کابینت سرامیکی معمولا از یک قسمت فلزی که جنس فلز آن از برنج، زاماک و… می باشد و یک قسمت سرامیکی تشکیل شده است که معمولا بخش سرامیکی دارای طرح، نقش و تصاویر مختلفی می باشد. به دلیل این طراحی زیبا استفاده از دستگیره کابینت سرامیکی برای کابینت های طرح دار مانند سبک کلاسیک قطعا انتخاب مناسبی است. دستگیره کابینت سرامیکی در انواع زیر تولید می شود:

  • دستگیره کابینت سرامیکی دکمه ای
  • دستگیره کابینت سرامیکی خطی

دستگیره کابینت سرامیکی خطی

دستگیره کابینت سرامیک خطی معمولا به صورت دو پیچ تولید می شود و از لحاظ شکل ظاهری از یک قسمت فلزی و یک قسمت سرامیکی تشکیل شده است.

انواع دستگیره سرامیکی خطی:
  • مستطیلی
  • میله ای

با توجه به طراحی زیبا و نقش و نگارهای تعبیه شده در این مدل دستگیره کابینت می توان از آن ها برای کابینت های کلاسیک و مواردی از این قبیل استفاده نمود.

دستگیره کابینت سرامیکی دکمه ای

مدل دیگری از این گروه دستگیره کابینت، دستگیره کابینت سرامیکی دکمه ای می باشد که در اکثر موارد به صورت تک پیچ طراحی می شود. دستگیره کابینت سرامیکی دکمه ای نیز از دو قسمت فلزی و سرامیکی با طرح و نقش مناسب جهت نصب بر روی کابینت های کلاسیک با طرح شلوغ می باشد.

انواع دستگیره کودک

برای طراحی دکوراسیون اتاق کودک باید از دستگیره کودک و مناسب با سن و سلیقه آن ها استفاده شود.

دستگیره کمد کودک در اشکال و طرح های مختلفی تولید می گردد که تمام سلایق را پوشش می دهد و به راحتی می توانید با توجه به سن، جنس و سلیقه کودکان دستگیره کمد، کشو، کتابخانه، سرویس خواب و … را انتخاب نمایید. انواع دستگیره کمد کودک به شرح زیر می باشد:

  • دستگیره کمد کودک چوبی
  • دستگیره کمد کودک فانتزی
  • دستگیره کمد کودک تک پیچ

دستگیره کمد کودک چوبی

دستگیره کمد کودک چوبی یک نمونه از انواع دستگیره کودک محسوب می شود که به صورت تک پیچ و دو پیچ تولید می گردد. در ساخت این مدل دستگیره کودک چوب به کار رفته است و برای طراحی آن از تصاویر و نقش و نگارهای کودکانه استفاده شده است.

دستگیره کمد کودک فانتزی

دستگیره کمد کودک فانتزی به صورت تک پیچ و دو پیچ تولید می گردد و در ساخت آن اشکال هندسی مختلف در رنگ بندی های شاد به کار می رود. در تولید دستگیره کودک فانتزی از جنس فلزی، پلاستیک فشرده و چوب استفاده می شود.

دستگیره کمد کودک تک پیچ

یکی دیگر از انواع دستگیره کودک به نوع تک پیچ آن اشاره دارد. دستگیره کمد کودک تک پیچ به صورتی طراحی شده است که برای نصب نیاز به یک پیچ دارد و در ساخت آن از اشکال عروسکی، هندسی و طرح های کودکانه استفاده می شود.

در صورتی که این نوشته را پسندیدید با دوستان خود به اشتراک بگذارید.

Pinterest
WhatsApp
Telegram
Email
Print

آخرین نوشته ها

آخرین نمونه کارها

لیست قیمتهای طراحی

تعرفه طراحی داخلی

آشپزخانه مدرن

480,000 تومان

تعرفه طراحی داخلی

آشپزخانه کلاسیک

680,000 تومان

تعرفه طراحی داخلی

کمد و دکور مدرن

380,000 تومان

تعرفه طراحی داخلی

کمد و دکور کلاسیک

480,000 تومان

تعرفه طراحی داخلی

سایر طراحی ها

بر اساس متراژ براورد می شود.

ثبت سفارش طراحی

جهت دریافت اطلاعات بیشتر از مجموعه plannerce و ثبت سفارش طراحی دو بعدی ، سه بعدی و محاسبات سازه روی لینک زیر کلیک کنید:

ثبت سفارش

ثبت سفارش طراحی​

جهت دریافت اطلاعات بیشتر از مجموعه MDFPLAN و ثبت سفارش طراحی دو بعدی ، سه بعدی و محاسبات سازه روی لینک زیر کلیک کنید: